Google zoekmachine marketing

Uw doelgroepen bereiken via Google - SEM

Bezoekers naar uw website trekken met behulp van de zoekmachine Google. Uit cijfers blijkt dat meer dan 80% van de mensen die op zoek zijn naar een product of dienst de zoekmachines gebruiken. In Nederland wordt daarbij voornamelijk Google gebruikt.Het kan dan gaan om alleen maar informatie en kennis, maar ook om direct een oplossing aan te schaffen voor een probleem of behoefte die er bij de bezoeker leeft (een hotel en vlucht boeken bijvoorbeeld). En alles wat er tussen die twee uitersten inzit. Met Google kunnen wij op twee manieren bezoekers trekken naar uw website. Beide manieren samen heten ook wel SEM, search engine marketing, of zoekmachine marketing.
De ene manier moet in uw website gebouwd worden en heet SEO, search engine optimisation, of zoekmachine optimalisatie. De andere heet SEA, search engine advertising, of zoekmachine adverteren, het vaak welbekende Google Adwords. Zoekmachine marketing is een zeer sterk marketingmiddel, dat zich richt op mensen met een duidelijke behoefte en die zelf opzoek zijn naar oplossingen ( vaak in de buying mode) en die u naar uw website wil halen.

SEO - ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Zoekmachine optimalisatie (SEO) heeft als doel uw website zo hoog mogelijk te laten zetten in de zoekresultaten van Google. Van alle Internetters (zoekers) gebruiken meer dan 80% de zoekmachines voor het vinden van websites. Uw website hoog in Google krijgen is dus essentieel (Google heeft in Nederland een marktaandeel van meer dan 90%).