Conversieoptimalisatie

Wat is conversieoptimalisatie | conversiemarketing

Conversieoptimalisatie is de activiteit die zich bezighoudt met het omzetten van zoveel mogelijk bezoekers op de site naar klanten en omzet. Ook kunnen andere doelen nagestreefd worden zoals het downloaden van bijv. e-books, whitepapers of checklists of bijvoorbeeld aanmeldingen voor nieuwsbrieven. Het gaat daarbij vaak om het rendement van de website en zijn bezoekers te optimaliseren. Met hetzelfde aantal bezoekers meer klanten, omzet, adressen, etc. halen.

 

Welke zaken spelen een rol bij conversieoptimalisatie | conversiemarketing ?

Bij conversiemarketing en conversie optimalisatie (ook wel bekend onder conversion rate optimisation -CRO) spelen psychologie en gedragsanalyse een grote rol. Met behulp van webanalytics dat als het goed is op de website is geïnstalleerd en goed is ingeregeld kan data worden omgezet in informatie en uiteindelijk kennis.
CTA - call to action is een veel voorkomend middel om bezoekers over te halen tot de gewenste actie over te gaan. Andere conversiemarketing middelen zoals aanprijzingen, gepersonaliseerde email, chatfunctie installeren op de site en retargeting of ook wel remarketing kunnen alle bijdragen tot conversieverhoging. De technieken zijn in ruwweg 4 groepen onder te brengen:

 

 

Waarom conversieoptimalisatie – conversiemarketing?

Conversieoptimalisatie heeft alles te maken met rendement halen uit bezoekers, maar nog interessanter is het te bekijken op basis van de gedane investeringen.
Er komt namelijk een punt dat het veel slimmer is om je niet meer (uitsluitend) te blijven richten op groei van bezoekers, maar juist te focussen op meer halen uit die bezoekers!

Cijfers wijzen uit dat het overgrote deel van de investeringen worden gedaan om bezoekers en verkeer naar de website te krijgen en dat ca. 1% geïnvesteerd wordt in conversie verbeteractiviteiten. Dit is een opvallende constatering, die aangeeft dat de meeste bedrijven nog te weinig professioneel omgaan met hun assets en de kansen en mogelijkheden die er zijn met behulp van conversieoptimalisatie.

 

Wilt u ook meer bereiken met conversieoptimalisatie?

 

Indien u overweegt het anders aan te pakken en een partij zoekt die u helpt om conversieoptimalisatie professioneler aan te pakken, neem dan contact met ons op via het webformulier (volg de link) of bel 023-584 2356.