Digital Marketing Resultaatverbeteringstips

Zit jouw bedrijf aan een korte lont naar Digitale Disruptie?
-Simon Westra Bizz Results
Zit jouw bedrijf aan een korte lont naar Digitale Disruptie?

 

Is er nog tijd te schakelen naar Digital Marketing?


Een hele andere soort oerknal dan de Big Bang Theorie

Uit een recente studie uitgevoerd door Deloitte [ onderzoekstudie van Deloitte], komt informatie naar voren over de marktsegmenten die het meest geraakt zullen worden door de veranderende manier waarop zaken wordt gedaan in de nieuwe digitale economie.

Indien woorden als “digitale economie”je helemaal niets zeggen, betekent dit dat je misschien beter even kunt opletten.
Want het is zeker belangrijk te weten of jouw marktsegment hard geraakt zal worden.

Deloitte's onderzoek – waarvoor je de details kan lezen in bovenstaande studie/rapport, identificeert 4 manieren waarop marktsegmenten de gevolgen zullen merken. Ook werd gedefinieerd welke marktsegmenten de meeste gevolgen zullen ondervinden. Het verschijnsel heet “Digitale Disruptie “ en betekent zoveel dat als je je bedrijf niet aanpast, je bedrijf misschien ophoudt te bestaan, net zoals de industriële revolutie de wereld veranderde in die we nu kennen.

De eerste groep van marktsegmenten valt in de categorie die nog heel weinig tijd over hebben. Als je bedrijf in een van deze marktsegmenten zit moet je zeker opletten en snel handelen. “Short Fuse, Big Bang” marktsegmenten (marktsegmenten met een korte lont naar de big bang) zijn marktsegmenten, die heel erg veel last zullen hebben in de nabije toekomst.

Volgens Deloitte zijn het in het bijzonder onderstaande marktsegmenten -
• ICT & Media
• Winkelbedrijven
• Finance
• Zakelijke dienstenverlening
• Kunst & recreatie
• Vastgoed makelaardij

De tweede groep “Long Fuse, Big Bang” marktsegmenten vallen in de categorie die langere tijd hebben voor er problemen ontstaan. Zij moeten zich aanpassen want ze zullen ook zwaar worden getroffen, maar hebben meer tijd. Dit is goed nieuws, maar alleen als ze op tijd actie ondernemen.

Welke marktsegmenten vallen hieronder?
Volgens Deloitte zijn dat -
• Opleidingen
• Landbouw
Gezondheid *
• Transport & Post
• Overheidsdiensten
• Nutsbedrijven
• Werving en selectie en
• Schoonmaakbedrijven

* Een zeer recente ontwikkeling (begin februari 2018) voor de gezondheidsmarkt is de oprichting van een nieuw bedrijf door Amazon, Berkshire Hathaway en JP Morgan. Dit lijkt een uiterst serieuze aanval op traditioneel werken in de gezondheidsindustrie.

Als je nu denkt, we hebben al een website – dit geldt niet meer voor ons, dan is het beter nog eens na te denken.Een website is op dit moment puur de basis, het minimum start punt dat je nodig hebt om te kunnen meedoen om op deze nieuwe manier zaken te doen.

De volgende stap is om te begrijpen hoe je je online zichtbaarheidactief kunt gebruiken om je bezig te houden met je bestaande en potentiële nieuwe klanten, informatie te verspreiden, marketing te gaan doen en online en offline bedrijfsactiviteiten te gaan integreren en zorgen dat je de kennis en hulpmiddelen gaat exploiteren die er nu beschikbaar zijn en dat je die echt gaat gebruiken. Er zijn vele verschillende manieren om dit te doen, een en ander sterk afhankelijk van de aard van je bedrijf en de klanten die je wilt bedienen.

Wat als je bedrijfssector niet genoemd is hierboven?
Een goede vraag. Ik denk dat als je nu begint je bezig te gaan houden met de nieuwe manieren van zaken doen, dat ook al wordt jouw totale marktsegment misschien niet getroffen, je hierdoor concurrentievoordeel kan behalen op je concurrenten.

Maar waar te beginnen?
Als je echt niet weet wat de volgende stap is, begin dan je concurrentie te onderzoeken.
• zoek uit wat andere bedrijven goed doen
• bezoek hun websites
• meld je aan op hun e-mails
• maak aantekeningen van wat je wel en niet aanstaat van de dingen die zij doen
• maak aantekeningen van de dingen die je niet begrijpt

Denk ook na over wat je zou kunnen doen en maak een plan om nieuwe dingen te leren en begin met het opbouwen van je competenties.Het is zo duidelijk al wat; als je van plan bent in business te blijven, dan is het negeren van wat komen gaat niet langer een optie.
Maak een begin met je reis, doe je voordeel met de bronnen en de informatie die er is en roep hulp in als je die nodig hebt.

 


Reacties

    Post has no comments.
LAAT EEN REACTIE ACHTER
Captcha Image
Categories
Tags