Digital Marketing Resultaatverbeteringstips

Zakelijke Blogs: verander hoe de wereld tegen je aankijkt
-Simon Westra Bizz Results

Maak je het bloggen eigen en je merkwaarde zal stijgen
Een  zakelijke blog is tegenwoordig veel meer dan een online dagboek voor organisaties om nieuws en inzichten te delen. En ja, het is waar dat blogs de manier waarop jouw klanten, medewerkers en andere betrokkenen naar je organisatie kijken kunnen veranderen. Aangezien beoogd leiderschap het belangrijkste oogmerk zal zijn van je blog,  herkennen steeds meer mensen  de onderscheidende waarde die jouw bedrijf kan leveren.
Je zakelijke blog kan de manier waarop de wereld tegen jou en jouw bedrijf aankijkt daadwerkelijk veranderen. En wat nog beter is: jij bepaalt zélf hoe dit beeld er uit komt te zien. Door zó te opereren, laat je je concurrenten ver achter je op het gebied van grotere winstgevendheid, gestage groei en dominant leiderschap.

De invloed van een blog op een organisatie
Zakelijke blogs zijn een uitstekend middel om het volgende te bereiken: het delen van organisatie-expertise, het bieden van perspectief voor jouw specifieke industrietak in de vorm van bijvoorbeeld trends en ontwikkelingen, het genereren van extra verkeer naar jouw website en het leggen van contacten met potentiële klanten. Blogs zijn populair bij het online publiek, omdat blogs vaak nieuwe geluiden en meningen bieden. Zakelijke blogs hebben ook een positieve invloed op je SEO-ranking bij de zoekmachines voor on-page optimalisering en op off-page optimalisering van link building, content creatie en interne linking. Dit is wat technisch, maar gaat hier te ver om nader uit te werken.

    • Met een blog bereik je een groter publiek
    • Met een blog kun je jezelf in de markt zetten als expert
    • Een blog geeft je gratis publiciteit via de pagina’s van de zoekresultaten van de zoekmachines
    • Een blog kan meer verkeer naar jouw website genereren
    • Een blog biedt andere/nieuwe mogelijkheden om met je klanten te communiceren
    • Een blog maakt je website levendiger en levert meer content (uitstekend voor SEO)
    • En… een blog biedt je de mogelijkheid om nieuwe producten te promoten en maakt het mogelijk om sneller te kunnen beschikken over feedback en reacties dan via andere methoden
    • Een blog toont de menselijke kant van je organisatie en laat zien dat jij niet alleen maar een anonieme internetclub bent

    • Hoe kun je een zakelijke blog gebruiken om je online aanwezigheid te verbeteren?
      Social Media. Een zakelijke blog kan worden gebruikt om de gebruikelijke media en traditionele marketing aan te vullen, door het opnemen van sociale links als Facebook, LinkedIn en Twitter.
      Promoties. Wanneer je regelmatig gebruik maakt van promoties/acties, kun je een blog gebruiken om die extra te belichten. Let er wel op dat je met aanbiedingen komt die goed aansluiten op de wensen/behoeften van je doelgroepen.
      Veelgestelde vragen. Indien je veel informatieaanvragen of reacties krijgt via je website, kun je de meest gestelde vragen (én hun antwoorden) publiceren in een blog.
      Nieuws. Zakelijke blogs worden vooral ingezet voor nieuws. Meestal gaan ze in op thema’s die relevant zijn voor jouw markt en jouw organisatie.
      Fotoblog. Dagelijks een foto met korte beschrijving publiceren kan een onweerstaanbare uitwerking hebben op je klanten.
      Prijsvragen. Dagelijkse prijsvragen en spelletjes zijn een uitstekend middel om interesse voor je blog levend te houden. Ze zijn leuk en je klanten zullen terugkomen voor méér!
      Welke pagina’s zijn nieuw. Als je regelmatig nieuwe artikelen, informatie of producten op je website plaatst, kan het voor je klanten lastig zijn om uit te zoeken wat nieuw is. Met een kort bericht in je blog laat je hen heel eenvoudig weten wat er ge-update is op de website.
      Wat komt eraan? Je kunt een blog ook gebruiken om belangstelling te kweken voor toekomstige producten of projecten.
      Commentaar-functie Met een ‘commentaar’-functie op je blog kun je lezers uitnodigen om feedback en misschien zelfs wel aanbevelingen te plaatsen.

      Blogging is slechts een van de vele mogelijkheden om meer relevante bezoekers op je website te krijgen. Voor meer informatie over mogelijkheden die voor jouw bedrijf met name geschikt zijn kijk je op Internetmarketingdiensten

      Do’s en Dont's voor zakelijk bloggen
      Wil je de aandacht van de lezer vasthouden en dus succes generen met je blog, dan is het belangrijk om duidelijke en aantrekkelijke content aan te bieden.Hieronder staan een aantal do's en dont's met betrekking tot effectief zakelijk bloggen:

      Do's
        • Voeg links toe aan je blog-posts, die doorverwijzen naar andere belangrijke pagina’s. Dit zal helpen om je ranking te verbeteren
        • Hou goed in de gaten dat de informatie die je op je blog verstrekt betekenisvol is voor je klanten en regelmatig wordt ge-update. Dat geeft hen een reden om naar je site terug te keren.
        • Nodig bezoekers uit tot een dialoog. Filter spam en ongepaste reacties weg, maar moedig het leveren van commentaar, zienswijzen en meningen aan. Zonder ze (ingrijpend) te matigen.
        • Elk blog-artikel en elke blog-post is een SEO-kans. Je kunt realistisch gezien je site niet voor elke ‘lange zoekterm’ optimaliseren, maar je kunt wel gaan voor de niche zoektermen. Elk zoekwoord of elke zoekterm behoort in de eerste twee zinnen van je blog te staan.
        • Don’ts
          Blog-posts moeten nut hebben voor je bezoekers. Praat dus niet alleen maar over je producten. Biedt in plaats daarvan nuttige (gratis) informatie aan die de lezers meteen kunnen gebruiken. Blog-artikelen vergaren links, omdat ze interessant en informatief zijn en niet overdreven gefocust op de organisatie of het verkopen. 
          Gebruik niet constant aangedikte bedrijfsinformatie, acroniemen (letterwoorden) en vakjargon die alleen door een selecte groep mensen worden begrepen. Gebruik gewone termen, houdt de zinnen grammaticaal eenvoudig, kort en to the point.
          Stel niet uit om regelmatig posts en updates te plaatsen. Zoekmachines doorlopen periodiek websites op zoek naar nieuwe en content die is ge-update. Consistent bloggen verzekert je van verse content op je website.
          Probeer ervoor te waken om consumenten onwetend te houden. Wees ervan overtuigd dat transparantie de beste tactiek is. Klanten zullen je openhartigheid belonen.

          Conclusie: Online ondernemingen kunnen net als offline ondernemingen hun voordeel doen met het starten van een blog. Want met een goede, effectieve blog bied je je producten en diensten aan bij een groter publiek, intensiveer je het verkeer naar je website en genereer je méér leads en verkopen.


          http://www.bizzresults.nl/internetmarketingdiensten

Reacties

LAAT EEN REACTIE ACHTER
Captcha Image
Categories
Tags