Digital Marketing Resultaatverbeteringstips

Waarom veel websites een zinloze investering zijn
-Simon Westra Bizz Results
Waarom veel websites een zinloze investering zijn

 

Van kostenpost naar kip met gouden eieren

Een website maken kost geld. Of ze nu werken, of niet. Het is zelfs mogelijk zelf een gratis website te maken. Bijvoorbeeld met behulp van Weebly, Jimdo of Wix om er een paar te noemen.

Wanneer een website geld kost
Omdat veel (gratis) websites niet aan de eisen voldoen, blijven ze achter in prestatie en dus rendement. Uw bedrijf heeft er geen baat bij. Dus kost de website u dan omzet. Goedkoop is vaak duurkoop; het voortbestaan van uw bedrijf kan ervan af hangen!

Wanneer een website geld oplevert
De meeste bedrijfsmatige websites kosten eerst geld omdat deze zijn gebouwd door professionals die weten waar ze mee bezig zijn; namelijk zorgen dat de website gaat doen waarvoor deze gemaakt is: website bezoekers omzetten in klanten. In dat geval is het geen kostenpost, maar een investering in een website, die uiteindelijk steeds geld oplevert.

 

Hoeveel in digitale marketing investeren?
Om nu te bepalen wat u als bedrijfseigenaar zou mogen investeren in een website, zijn er een paar vuistregels die ervoor zorgen dat u een verantwoorde investering doet.

1. Een percentage van de omzet.
De meeste bedrijven geven ruim 10% van de omzet uit aan marketing. Dat is een flink bedrag, maar noodzakelijk om het imago van het bedrijf te onderhouden en te zorgen dat de klanten blijven komen. Het gedeelte voor internet (digitale marketing) neemt hiervan ongeveer een kwart in beslag, dus 2,5% van de omzet, inclusief klikgeld voor advertenties.
Deze gegevens zijn een gemiddelde van alle bedrijven, grote merken geven meer uit, vaak 2 tot 3 keer zoveel aldus een onderzoek van Gartner.

2. Doelstelling met winstverwachting.

Veel start-ups of niche-bedrijven budgetteren anti-cyclisch, d.w.z. zij investeren aan het begin van hun bestaan meer dan in de periode erna. Het doel is om snel een bepaalde omzet te bereiken en de investering moet daarvoor gaan zorgen. Hierbij is het belangrijk de investering op een slimme manier te besteden, zodat het resultaat maximaal is. Hierbij bepaalt de doelstelling het budget.

Welk budget gaat u waarvoor gebruiken?
Voordat u verder gaat is het goed om te weten dat u er met het laten bouwen van een website nog niet helemaal bent. Er komen een aantal kostenposten bij om te zorgen dat de website klanten trekt en zorgeloos blijft functioneren:
1. Hosting. U website draait op een server (met beveiliging) en dat kost jaarlijks een bedrag, de hoogte is afhankelijk van de kwaliteit.
2. Domeinnaam. Uw domeinnaam is vastgelegd voor u en daarvoor dient u jaarlijks een vergoeding te betalen.
3. Vindbaarheid. Uw website moet gevonden worden in Google en op social media. Dit kan betaald en onbetaald. Als u het zelf regelt met SEO, kost het u niets. In de meeste gevallen heeft u hulp nodig van een digitale marketing specialist, die u kan helpen uw budget handig en slim te besteden voor meer resultaat in de vorm van websiteconversie (= meer omzet of klanten).
4. Overige digitale activiteiten. Naast een website zijn er nog andere instrumenten die het digitale marketing pakket aanvullen: E-mail marketing, videomarketing, content marketing, apps, minisites, etc.


Maatwerk levert meer resultaat
Het komt er eigenlijk op neer dat het laten converteren en renderen van een website altijd maatwerk is. Als ondernemer bepaalt u zelf natuurlijk hoe snel u uw bedrijf laat groeien en met welke investering u dit wilt doen. U kunt oogsten wat u heeft gezaaid.

Inventariseer uw huidige situatie
Bekijk waar u staat met uw bedrijf en waar u naartoe wilt. Voldoet uw website nog aan de voorwaarden om uw doelstellingen te bereiken? Begin met het aanvragen van een Webscan. Hiermee krijgt u inzicht in de marketingtechnische toestand van uw website. Het is gratis! Vraag 'm hier aan.

Bepaal uw doel en de investering
Bepaal dus elk jaar welk doel u nastreeft met uw bedrijf en hoe uw website ( of beter gezegd: digitale marketing) hieraan gaat bijdragen. Reserveer op basis daarvan uw budget en verdeel dit budget op een verantwoorde manier over de verschillende onderdelen van uw digitale marketing strategie.
Uw digitale marketing specialist kan u helpen aan inzichten met betrekking tot uw website : Vindbaarheid in Google, Analytics, advertentiecampagnes en conversie. Maak nu een afspraak als u uw onderneming wilt laten groeien!


 

 


Reacties

    Post has no comments.
LAAT EEN REACTIE ACHTER
Captcha Image
Categories
Tags