Digital Marketing Resultaatverbeteringstips

10 voordelen met Content Marketing
-Simon Westra Bizz Results
10 voordelen met Content Marketing

10 voordelen halen met content marketing


‘Content is king’ is een term waar waarschijnlijk bijna iedereen van gehoord heeft, misschien zelfs tot vervelends aan toe. Misschien weet je inderdaad al dat content marketing belangrijk is voor het voortbestaan van je onderneming in dit digitale tijdperk. Gegeven het feit dat niet meer dan 9% van de B2B marketeers aangeeft dat hun content marketing effectief is en dat slechts 27% van alle marketers een vastgelegde content strategie hebben betekent dat het goed is nog eens naar voren te brengen dat content marketing een belangrijke rol speelt in de groei van een onderneming. Dit artikel gaat in op 10 voordelen die content marketing voor een bedrijf kan opleveren en versterkt het belang om tijd en inspanning te stoppen in een goede content marketing strategie.

1. Betere SEO
In hen verleden was “keyword stuffing” een manier om de zoekmachines te misleiden door jouw pagina hoger in de resultaten te ranken. Tegenwoordig beschikken zoekmachines als Google over geavanceerde algoritmen die in staat zijn om nauwkeurig de kwaliteit van content vast te stellen. Indien je consistent content van hoge kwaliteit produceert geeft Google je meer mogelijkheden om jouw pagina aan mensen aan te bieden die op zoek zijn naar onderwerpen in jouw niche. Content marketing levert jouw onderneming voordelen door jouw SEOte verbeteren en daardoor jouw zichtbaarheid op internet.

2. Meer bezoekers op je website
Als je consistent goede content biedt dan leidt dat tot meer bezoekers op je website. Hoe meer je relevante en waardevolle content aan je doelgroepen levert, hoe meer mensen je website gaan vinden en hoe meer kans je hebt dat ze terug zullen keren om antwoord te krijgen op hun vragen. Hoe meer bezoekers op je website en hoe meer je terugkerende bezoekers krijgt, des te meer je totale bezoekersaantallen zullen groeien op de lange termijn.

3. Meer Leads
 Heb je ooit een belangrijke aankoop gedaan zonder eerst relevante informatie in te winnen over het desbetreffende product of dienst? Potentiële klanten hebben tegenwoordig toegang tot middelen en bronnen die het ze mogelijk maakt om zorgvuldig aankoop beslissingen te nemen. Het creëren van geweldige content is de meest krachtige manier om leads voor je bedrijf te genereren. Door informatie te verstrekken die je lezeres inzicht geven in jouw producten en diensten, geef je ze de informatie die ze nodig hebben om een klant van je te worden. Content over jou producten en diensten, maar ook over je expertise helpt om vertrouwen op te bouwen dat bijdraagt aan het genereren van meer kwaliteits-leads voor je bedrijf.

4. Betere merkbekendheid

 Goede merken verdienen vaak het respect van klanten zelfs voordat ze een aankoop doen, eenvoudig door de kwaliteit van de content. In dit tijdperk van globalisatie, is merkbekendheid crucial en content faciliteert merbekendheid. Met goede content heb je de mogelijkheid invloed te krijgen op je bedrijfsreputatie en je merkidentiteit. 

5. Verhoogde merkentrouw – Brand loyalty  
Brand loyalty is waar iedereen naar streeft. Content helpt je om klanten te verkrijgen door ze eerst als lezer om te zetten (converteren) naar klanten die voor het eerst kopen en hen vervolgens zodanig te beïnvloeden dat ze nog eens klant bij je worden. Na enige tijd helpt content om aantrekkingskracht te cultiveren naar je merk en een voorkeur creëren voor jouw producten/diensten boven die van je concurrenten.

6. Verhoogde merkgeloofwaardigheid
 
Reviews and testimonials behoren tot de meest populaire vormen van content die mensen bekijken als ze een aankoop beslissing moeten doen. Mensen willen nu eenmaal weten hoe het zit met een bepaald merk en hoe het anderen heeft geholpen voordat ze er hun geld instoppen. Een goede manier de waarde te belichten en risico te beperken voor je doelgroepen is door het delen van inzichtelijke en eerlijke content over je producten /diensten door testimonials.

7. Meer Social Media Volgers 
Mensen zullen je content delen als het een probleem heeft opgelost of een behoefte heeft ingevuld. Wanneer een lezer vindt dat content nuttig is geweest zullen ze de content aan anderen delen waar wie ze denken dat het voor hun ook nuttig zou kunnen zijn en voordat je het weet levert het meer SocialMedia volgers, die vaak graag bereid zijn om te luisteren naar wat jij te vertellen hebt.

8. Je eigen omroepkanaal
 
Zet je eigen omroepkanaal op.
Wanneer je regelmatig een blog publiceert en wanneer je regelmatig een nieuwsbrief uitgeef bouw je een eigen publiek op. Mensen gaan aandacht aan je schenken.
Als je een blogpost publiceert, trek je mensen door de zoekmachines. Als je je updates op social media en sociale netwerk websites post zullen mensen òf reageren op je tijdlijnen, òf je blog bezoeken.
Omdat je voortdurend kwaliteit content op je social netwerk profielen post en mensen voortdurend betrokken zijn met jouw content en inacteren met jou, zullen je vrienden en volgers dit ook steeds meer doen.
Omdat steeds meer mensen op je blog komen en steeds meer mensen zich inschrijven op je updates en groeit daardoor je mailinglijst. En hierdoor groeit je email nieuwsbrief publiek.
En dit zijn in feite omroepkanalen.
Je kunt deze kanalen gebruiken wanneer je een nieuw product of een nieuwe dienst of een nieuwe update wil lanceren of een nieuwe eigenschap van je product of dienst.
Jij kunt dit doen omdat je een publiek hebt dat aandacht aan je schenkt als je een bericht uitzend. Door content marketing toe te passen kun je zo’n omroepkanaal voor je eigen bedrijf opzetten.

9. Concurrentie voordeel  
Misschien dat vele van je concurrenten al content marketing toe passen, er zullen waarschijnlijk vele zijn die dat niet doen. Als je gebruikt maakt van strategische content marketing zul je niet alleen een concurrentie voordeel hebben op je concurrenten die geen content gebruiken om hun bedrijf te promoten, je zal ook concurrentie voordeel hebben op die concurrenten die het wel doen.
Met content marketing gaat het om innovatie, vindingrijkheid en initiatief. Pas je deze 3 eigenschappen serieus toe, dan kun je zelfs concurreren met giganten als IBM ondanks dat je zelf een klein IT bedrijf bent (d.w.z. als je dat zou willen).
Wat zeker goed is aan content marketing is dat het niet gaat om de hoeveelheid, maar om de kwaliteit en uniekheid. Soms echter kan het gebeuren dat kwantiteit wint van kwaliteit, maar meestal is dat niet het geval.
Een mooi voorbeeld van een succesverhaal staat in Joe Pulizzi’s boek, geheten Epic Content. Als gevolg van een recessie in de US kwam een glasvezel zwembad installatie bedrijf in 2009 in zwaar weer terecht. Mensen vroegen hun aanbetalingen terug. En het sluiten van het bedrijf leek onvermijdelijk.
Toen de CEO, Marcus Sheridan besloot om content marketing toe te passen om zijn zwembad installatiebedrijf te promoten, maakten ze ca. $ 4 miljoen omzet en spendeerden ze $ 250.000 aan marketing.
Door 2 jaar content marketing toe te passen brachten ze hun marketing kosten terug naar $40,000 per jaar en eind 2011 verkochten zij meer glasvezel zwembaden dan elk ander glasvezel zwembad installatie bedrijf in Noord Amerika.
Marcus Sheridian’s content marketing was zo bijzonder succcesvol dat hij begon te reizen om de wereld te leren hoe ze content marketing moetsen toepassen.

10. Snellere lead conversie

Als je een online marketer bent dan heb je waarschijnlijk eerder gehoord van de term ‘sales funnel’. Een Sales funnel is in principe een grafische presentatie van de stappen die geïnteresseerde prospects door maken tot ze een koper zijn geworden. Vaak bestaat de sales funnel uit vele stappen en activiteiten en sommige zijn tergend langzaam. Een van de beste mogelijkheden om de snelheid van de Sales funnel activiteiten te verhogen en om meer leads te converteren is door middel van zeer doelgerichte content. Het bouwen van content die relevant is voor aspirant kopers zal helpen om hun besluitvorming sneller te laten verlopen.

Content Marketing Advies
De hierboven genoemde voordelen van content marketing zijn niet in elk opzicht grondig. Ze zijn hopelijk voldoende duidelijk om te begrijpen waarom het cliché ‘content is king’ een van de meest relevante termen in de wereld van digital marketing zal blijven. Cruciaal is wel dat de voordelen van content marketing alleen geoogst kunnen worden door het consistent beschikbaar stellen van relevante en waardevolle informatie aan je doelgroepen in hun marktsegment. En dat al het noodzakelijke gedaan is om een goed gedefinieerde content marketing strategie uit te voeren.

 

 


Reacties

    Post has no comments.
LAAT EEN REACTIE ACHTER
Captcha Image
Categories
Tags